donderdag 29 oktober 2015

Van herfstbruin naar oudroze...

O, die herfstkleuren! Het lijkt wel een feestje voor je ogen, zeker als je zo van kleuren houdt en visueel ingesteld ben als ik. Ik ga er regelmatig op uit met de fiets en lopend maar altijd met een camera in de hand om alles vast te leggen. En eigenlijk lukt dat niet helemaal, want het is het geheel dat zo indrukwekkend is, de combinatie van al die verschillend gekleurde blaadjes aan de bomen.

En juist nu is mijn flowerloom omslagdoek, waar ik al de hele zomer gestaag aan doorwerk, helemaal af... In deze post van juli liet ik al zien hoe ik bezig ben met de bloemetjes op het loom apparaatje
.

De bloemen werden lekker dik en de wol is behoorlijk warm, dus ik had geen haast met bloemetjes maken want dit werd zeker weten een herfst/winter sjaal. De wol is gemeleerd garen met wol en acryl van Riot, en elke bloem werd precies weer een ander kleurtje door het verloop in het garen.

Met het groeien van de stapel bloemetjes, 76 stuks in totaal, begon ik volgens het patroon (te koop bij Pera en Pasha ook via de website) alvast de bloemen per vier aan elkaar te haken.


Een aan het eind heb ik om de hele buitenkant heen een rij vasten gehaakt en nog een zelfbedacht randje voor de afwerking in plaats van franjes. Prachtig is hij geworden, maar wel heel fragiel en helaas ben ik al twee keer aan mijn ring blijven haken waarmee er een draad uit een bloemblaadje losgetrokken is. Een sjaal om voorzichtig te behandelen dus!


Het is een enorm leuk haakwerk geweest, het loomen is iets om nog eens over te doen en de kleuren van deze sjaal kunnen de strijd aan met de mooie herfstkleuren buiten, wat mij betreft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...