zaterdag 30 mei 2015

Eindelijk mijn gehaakte omslagdoek af!

De katoen heb ik vorig jaar al gekocht, de keus van deze zachte babyrose kleur was niet moeilijk. En de inspiratie via de prachtige sjaals die Annemieke al een tijdlang maakt. Het is de bekende southbay shawlette, die iedereen een eigen draai geeft met verschillende kleuren en een ander randje.


 Dit randje heb ik zelf bedacht omdat ik met een aantal steken van de laatste toer wat moeilijk uitkwam. De blauwe toeren zijn met de steek uit dit patroontje gehaakt, en de laatste lichtroze rand is een steek afwisselend lossen en stokjes.

De omslagdoek is niet echt heel groot want ik vind het zelf mooier als hij wel om mijn schouders hangt maar dat ik er niet helemaal in verdwijn, zo groot ben ik namelijk niet!



De punten van de sjaal zijn afgewerkt met een houten kraal en een vastgeknoopte franje van 10 stukjes dubbelgeslagen katoen.


Geen probleem dat het nog steeds zo fris is voor de tijd van het jaar, ik heb mijn sjaal!

7 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...