zondag 6 juli 2014

De R van Rollercoaster...en van Relax

Afgelopen week leek wel een ritje in een rollercoaster, we denderden van hoogtepunten naar flinke diepe dalen, en dat ging met enorme snelheid van het een naar het ander!

Een afgeronde studie Nederlands voor oudste met hoge cijfers en een mooie scriptie, middelste heeft op zijn sloffen zijn propedeuse Bedrijfseconomie gehaald met allemaal zesjes (ook knap om dat precies zo uit te mikken ;-) ), schoonmoeder in ziekenhuis voor een heftige drievoudige bypassoperatie die gelukkig goed heeft uitgepakt,een Belangrijke Bijeenkomst in de avonduren op het werk met de Directeur, jongste die onverwacht zich helemaal in de puberteit gestort heeft en voor wie school onderaan haar prioteitenlijstje bungelt, precies in de proefwerkweek...argghhhh!

Het voelt alsof ik nergens grip op heb, behalve dan mijn eigen 'state of mind'. Ik kan opgaan in alle emoties, boosheid, angst, overmoed, ruzie of zorgen maken, maar wat levert dat op? Nee, ik zoek kleine momentjes tussen alle hectiek in om weer even op te laden, tot rust te komen en na te denken over nieuwe mogelijkheden, kansen, richtingen en houd lange en diepgaande gesprekken met goede vrienden en familieleden die kunnen reflecteren en opbeuren.


Op kantoor lag er een foldertje met de titel : 'Mindfulness in één dag', en ik moest glimlachen toen ik het las, twee tegenovergestelde doelen in één zin. Maar eigenlijk is het precies wat ik ook gedaan heb op een mooie zonnige middag afgelopen week, snel even bijtanken,...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...