zondag 8 juni 2014

Overload roze....

Dit is toch wel de mooiste tijd van het jaar in de tuin, nu de roze pioenen en de roze gevulde heerlijk ruikende rozen volop bloeien...
Ik kan er geen genoeg van krijgen en heb ze op de foto gezet zodat je een beetje mee kan genieten, nu maar hopen dat je geen hekel hebt aan roze...;-)


Het oude poppenstoeltje komt van een brocantewinkel in De Lier en misschien dat ik het nog eens roze of wit verf, voorlopig laat ik het nog even mint. De enorme theepot heb ik een aantal jaren geleden bij de Intratuin gekocht en stond binnen heel potsierlijk (wat een toepasselijk woord hier), maar buiten komt hij veel beter tot zijn recht.
Soms knip ik wat (pioen)rozen af om binnen te zetten, want met af en toe die fikse buien willen ze nog weleens gaan hangen en dan is het snel afgelopen. Dan geniet ik er liever binnen nog even van, onder het genot van een stukje taart...ja die was je vast wel opgevallen toch? Ik had nog een laatste stukje over van mijn high-tea-in-de-tuin vorig weekend. Het is een chocoladebietentaart, dus best wel gezond, toch?


Maar zo snel als het weer het toelaat, ga ik weer buiten zitten en genieten van alle hoekjes in de tuin. Zo heb ik tegen de saaie schutting, waar nog wat troep stond zoals een restje stenen en een oud deel van een schutting ook het een en ander opgeknapt. Wat kistjes, een kapotte stoel die nog wel blijft staan met een bloemetje in een oude pot van de brocantewinkel en veel fuchsia gekleurde bloemen. Zelfs de prachtige nieuwe roos past daar geweldig bij. Hopen dat hij goed aanslaat, het is een echte eye-catcher.


En in diezelfde tint is mijn laatste rokje geworden. Wel een neutrale basis maar met felroze bloemen, dus mooi met een shirt in die kleur. Om vrolijk van te worden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...