dinsdag 29 april 2014

After-party...

Dit jaar dacht ik dat Koningsdag helemaal aan mij voorbij zou gaan. Ik moest werken deze feestdag en vond het wel heel jammer dat iedereen thuis leuke plannen had voor feesten en rondvaren in Amsterdam en bezoeken van vrolijke rommelmarkten, wetende dat ik die dag achter de computer in een afgelegen wijk in een onbeduidende plaats zou zitten. Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op mijn werk, alleen is het niet zo feestelijk als rondstruinen in een gezellige stad met lekker weer.


Maar aan het einde van de zaterdagmiddag kreeg ik een telefoontje, waarom kwam ik niet na mijn werk nog lekker langs in Delft om te genieten van de laatste optredens en ergens een hapje te eten? Zo gezegd, zo gedaan, en zelfs die paar uurtjes dat ik me nog kon onderdompelen in de heerlijke oranjesfeer gaf mij weer de bevestiging dat het toch nergens zo gezellig is als in Nederland op Koningsdag! Ik had geen fototoestel bij me, maar heb nog wel een superleuke collage van vorig jaar, om nog even na te genieten.....


Op het moment ben ik weer flink aan het experimenteren met glutenvrij en suikervrij, en vooral superfoods gebruik ik graag en veel. In het boek Superfood recepten  van Jesse van der Velden en Annemieke de Kroon (echt een aanrader) heb ik veel informatie en ideeën opgedaan voor heerlijke recepten. Ik heb genoten van de cinnamonrolls en de worteltaart, en vandaag heb ik voor een vriendin de brownies gemaakt, maar dan wel met een eigen twist door oa. ze in muffinvorm te gieten. Het hoofdbestanddeel is geen meel maar zwarte bonen en dadels, en lijkt een beetje op deze overheerlijke brownies die ik op het blog Voedzo had gevonden (en ook al een beetje aangepast, dat vind ik juist altijd een uitdaging).


Mijn proefkonijn kon niet vertellen waar de brownie van gemaakt was en vond nadat ze het van mij hoorde dat er geen verschil was tussen een goede chocobrownie en deze versie! Ikzelf vind dat ze veel meer vullen, tja vind je het gek als er bonen in zitten...maar dat is juist prima want dat is één stukje ook echt Genoeg!
En ja, lieve vriendin, ik heb jouw leuke bordje en de feestelijke serpentines stiekem gebruikt voor de opmaak van deze foto's! Bedankt nog daarvoor....;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...