zondag 16 februari 2014

Verliefd op je eigen werk?

Gisteren zat ik heerlijk te lezen in de eerste Flow van dit jaar, en kwam daar een artikel tegen over motivatie op je werk. Een hoogleraar in de psychologie, Dan Ariely, heeft een aantal onderzoekjes gedaan om te onderzoeken hoe de drijfveren werken om gemotiveerd te blijven en trok ook een conclusie aan het eind van het verhaal. Dat laatste stukje, daar schrok ik wel een beetje van:

"Als mensen zelf iets maken, worden ze er verliefd op. Dat motiveert ze......(nog een stukje dat ik hier weglaat)....Alles wat je voortbrengt, wat je creƫert, ziet er voor jou veel opwinderder en mooier uit dan voor de rest van de wereld. En dat motiveert je bij je werkzaamheden....."

Slik.....eigenlijk wilde ik mijn tweede mixed-media werkstukjes showen, helemaal trots dat het er best leuk uit ziet voor een beginner...Of zie ik het dan toch door die Ariely-bril van de hoogleraar? Ach, ik ga er maar van uit dat hij het over werkomstandigheden heeft en creatieve uitspattingen, dat is toch heel iets anders. Nee, ik ben liever aanhanger van de Ali Edwards-houding, goed is goed genoeg!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...