zondag 26 januari 2014

Filofax vervolg....

Het is echt een genot om te werken aan mijn (nep)filofax. Het is maar een klein oppervlak dus het hoeft niet uitgebreid, en het mag allemaal wat losser en creatiever dan het grote project-life boek dat ik afgelopen jaren gemaakt heb. De eerste drie weken heb ik in deze vorige post al laten zien, en nu ben ik alweer met de vierde week van januari bezig. En, ik oefen mij in tekeningetjes maken. Dat was echt nodig, gezien de hilarische opmerkingen die ik kreeg over het tekeningetje van de kat in week 1 (linksonderin).

Omdat je nu eenmaal niet overal in kunt uitblinken en dat ook niet moet willen, ben ik overgestapt op het nadoen van hele goede tekenaars. Op pinterest zoek ik leuke afbeeldingen, in tijdschriften knip ik de mooie plaatjes uit en doe mijn best om het op die manier in de vingers te krijgen. Beter goed gejat dan slecht verzonnen toch? Zo heb ik uit de Flow wel een heel leuk poppetje tot mijn eigen 'figuurtje' gekozen dat als rode draad door mijn jaarboek komt. Ik las ergens dat zij getekend wordt door een van de redacteuren zelf, alle lof daarvoor! Het leukste is dat het poppetje steeds op een echte fotoachtergrond geplaatst is, wat een apart effect geeft. Ik teken ze op wit papier na, knip ze uit en zal eens kijken hoe ik ik ze kan verwerken op mijn weekbladen....


2 opmerkingen:

  1. Ik vind jouw poppetje nog mooier dan die van de flow! Echt heel erg leuk gedaan! De papiertjes//flyers die je gebruikt heb je die gedurende je week gevonden of heb je een hele collectie en kies je wat leuke papiertjes bij elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eigenlijk ben ik gewoon aan het scrappen in het klein, met heel weinig foto's maar wel gebruik ik zoveel mogelijk bonnetjes/plaatjes/folders uit die week om een echt beeld te krijgen van het real-life... Bedankt voor je compliment!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...