zaterdag 14 december 2013

lights can not shine without darkness...

Voor mijn collega's, waarmee ik toch bijna dagelijks veel lief en leed deel, wilde ik een aardigheidje maken voor de kerstdagen.
Deze vilten onderzetters die ik tegenkwam bij de HEMA brachten mij meteen op een leuk idee, met een waxinelichtje erop zou het een lief klein kerstlichtje worden!


Makkelijker kan niet, toch schrijf ik het patroontje even uit als ik je daarmee op weg kan helpen:

Maak van vier lossen een ring, haak 4 lossen (een stokje en een losse) en* drie stokjes en een losse, herhaal vanaf de * en eindig met twee stokjes en hecht aan op de 3e losse aan het begin van de toer.

Volgende toer: haak een halve vaste in de eerste boog van de losse tussen de stokjes, en maak 3 losse(= het eerste stokje) twee stokjes en een losse,* sla een steek over en haak drie stokjes in de middelste van de drie stokjes van de vorige toer,  haak een losse en drie stokjes in de boog van de vorige losse, ga zo verder vanaf *  tot het einde van de toer.

Volgende toer: Haak nu in elke boog tussen de stokjes steeds drie stokjes met ertussen een losse, nu klapt je haakwerkje 'om', en vormt een houdertje voor je waxinelichtje.

Na deze toer afhechten en met een afstekende kleur een rijtje vasten haken in elke steek van de vorige toer.


Ik heb bij het geven van dit waxinelichtje wel aangegeven dat het verstandiger is om er een nep-lichtje op batterijen in te laten branden voor de veiligheid, of er anders wel constant bij te blijven!

2 opmerkingen:

  1. Super cute! Thanks for sharing!
    Wishing you and family a Merry Christmas!
    Hugs from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...