donderdag 14 november 2013

dbst, hv, 3 l herhalen vanaf *...

Tja, soms zit ik echt te puzzelen wat ze nu eigenlijk bedoelen met al die afkortingen en hoe dat nu moet...het liefst heb ik tekeningen van het patroon. Dat is veel overzichtelijker voor mij, blijkbaar ben ik heel visueel ingesteld. In één oogopslag zie je het patroon en hoe de steken ten opzichte van elkaar vallen in de volgende toer. Zelfs een japans haakboek is dan een makkie, want de steken worden overal op dezelfde manier getekend, bijvoorbeeld een stokje is een lange streep met één dwarsstreepje, een vaste is een v-tje.

Maar voor deze schattige babyhangertjes was eigenlijk geen patroon nodig! Hoe eenvoudig, gewoon twaalf lossen opzetten en net zo lang toeren met stokjes haken tot je rechte lap lang genoeg is om rond het hangertje te slaan. Het bovenste hangertje is dichtgenaaid met naald en draad en de onderste heb ik met een toer vasten dichtgehaakt.


Bij een normaal hangertje kun je het ijzeren haakje door je lapje prikken, maar omdat hier een lieveheersbeestje om het haakje zat en kralen om de andere, heb ik een opening in mijn haakwerk gemaakt en dat later weer dichtgemaakt nadat de kledinghanger erin geschoven was. Je ziet het op de foto wel, wat ik bedoel!


Na dit leuke kraamcadeautje voor de dochter van mijn vriendin en de andere voor mijn leidinggevende die ook een kersverse papa is geworden, heb ik ook nog een kaart gemaakt voor een collega die met pensioen gegaan is afgelopen maand. Op de werkvloer krijg je helaas geen gouden handdruk als je vertrekt, dus heb ik een bundeltje geld erbij gedaan. Mocht dat niet nodig zijn kan ze ze altijd nog gebruiken bij een eventuele spontane aanval van scheidingsangst. Maar ik heb zo het vermoeden dat ze zich prima gaat vermaken met oppassen bij haar twee lieve kleinkindjes.


3 opmerkingen:


  1. Wat ontzettend leuk weer Heidi. En wat ben jij toch ontzettend creatief (en actief)

    Groetjes Hedy

    BeantwoordenVerwijderen


  2. Hoi heidi,

    Wat ontzettend leuk weer allemaal.

    Grpetjes Hedy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...