maandag 28 oktober 2013

hevige herfststorm

Terwijl ik bezig was in de keuken met het uitruimen van de vaatwasser en naar buiten keek zag ik onze pergola langzaam naar voren vallen. Ik riep snel naar mijn man, die toevallig thuis aan het werk was, en spurte naar buiten om de pergola tegen te houden voordat hij in zijn val de prachtige volgroeide witte regen mee nam.
De steunpilaren waren bij de onderkant volledig afgebroken en we stonden in de storm te twijfelen wat we ermee moesten doen om de plant te redden. Uiteindelijk hebben we de pergola weggehaald tussen de takken van de plant en hem zover mogelijk teruggesnoeid en vastgebonden aan het tuinscherm dat erachter staat. Ik hoop zo dat deze prachtige plant dit overleeft, maar een nieuwe pergola is zo weer opgebouwd.
Het was niet echt het moment om er een foto van te nemen, en vanavond heb ik alles opgeruimd. Maar ik heb nog wel een foto van deze zomer, hoe mooi het er toen bijstond...zucht....



Een uurtje later trotseerde mijn vriendin de storm en kwam bij mij aan de grote tafel stempelen en kaarten maken. Zij had ook haar stempels meegebracht en samen hebben we wat uitgeprobeerd met masking en ook kleine tekstlabeltjes gemaakt voor op een kaart.
Het masken is een leuke en makkelijke techniek, ik heb wat foto's om het te verduidelijken.
Je stempelt een frame op je kaart en ook op een stukje gewoon copieerpapier. Knip het frame uit het gewone papier en leg het op je stempelafdruk op de kaart. Nu kan je een achtergrondstempel over de twee lagen heen stempelen en blijft je gestempelde afdruk op de kaart netjes leeg. Daar kun je dan wel weer een tekststempel of een andere embellisment in plakken.


Ik kreeg er zoveel plezier in dat ik ze in alle kleuren en met allerlei frames heb gemaakt....




1 opmerking:

  1. What wonderful crafting and that purple blanket - wow, it's beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...