zaterdag 5 oktober 2013

Cadeautje erbij?

Zoals jullie misschien wel weten ben ik gek op thee, op al die heerlijke nieuwe smaakjes en geurtjes. Wie wil nu nog een koekje erbij als je een zoet kopje strawberrymuffin drinkt? Trouwens, het kiezen uit die mooie doosjes is al een feestje voor het oog. Die bewaar ik vaak en komen dan ook regelmatig terug in mijn jaaralbums, leuk om te zien dat thee een belangrijk onderwerp is in mijn dagelijkse leven!



Ook geef ik thee graag als klein cadeautje of verrassing, het voelt als geven van een momentje van rust, warmte en even tot jezelf komen althans, dat is de bedoeling. Maar gewoon een papiertje eromheen, nee dat past niet bij mij. Er moet een leuk gehaakt tasje omheen om het een echt persoonlijke gift te maken. Nu heb ik boeken vol met patroontjes van grannys die heerlijk zijn om uit te proberen. Daarom onstond mijn idee van een cadeautasje op basis van twee vierkanten.
Aan elkaar vastgehaakt en twee kettingen van lossen als handvatten en voila, een supereenvoudig maar leuk tasje...


Toevallig stuitte ik bij de supermarkt op mooie platte theedoosjes (zie de bovenste foto aan de rechterkant), die zijn qua formaat perfect voor het grannytheetasje, maar ook een gewoon doosje thee pas erin, want de vorm past zich gewoon om het doosje heen, dan zitten de naden meer aan de zijkant. Je kunt er zelfs een paar vooruit maken, in allerlei seizoenskleuren. Altijd een leuk attent cadeautje in huis voor plotselinge gelegenheden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...