donderdag 12 september 2013

Huh...herfst?

Gek hoe snel een zomer weer achter de rug is, ondanks dat we nog een weekje verrast werden met hele hoge temperaturen, meteen daarna volgde een eerste echte herfststorm met flinke buien en veel wind.

Dat was dat ook echt de nekslag voor mijn mooie bloemetjes, het zag er zo treurig uit toen ik vandaag de tuin in kwam (foto links in juni, rechts vanmorgen!). Meteen maar alles uit de potten gehaald en op naar het tuincentrum!


Daar werd ik ondergedompeld in de herfst, met heide, chrysanten, asters, volop pompoenen en heel veel gezellige herfstspulletjes voor in huis. Thuis had ik al een prachtige bos met herfstkleuren staan, gekregen van mijn man, en ook een nieuw kussentje met een prachtige afbeelding van een roodborstje heeft een plekje gevonden op de loveseat.


In de voortuin is de hortensia helemaal verkleurd, hij bloeit wit in de zomer en wordt in de herfst prachtige tinten gespikkeld roze. De appels hangen klaar om geplukt te worden, niet een enorme oogst maar genoeg voor een paar lekkere appeltaarten en appelmoes.


Ik zag een enorm leuk idee om pompoenen te versieren, dat heb ik goed bestudeerd en zelf uitgeprobeerd met allerlei spulletjes die ik in huis had. Een schattig tafereeltje met een klein terracotta potje, nepbladeren, besjes en andere versieringen die met krammetjes vastgepind zijn in de pompoen.


De resterende pompoenen heb ik in een bakje met de denneappels gedaan, die staan onder toezicht van een een vrolijk kaboutervrouwtje.


En de pompoen met 'dakbedekking' heeft een mooi plekje bij de voordeur gekregen op de etagiere, tussen de andere herfstplantjes. In één dag van zomer naar herfst, en dat door alleen maar bezig te zijn met plantjes en natuurlijke materialen. Ik ben helemaal klaar voor de herfst, laat maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...