maandag 15 juli 2013

niet helemaal de bedoeling!

Deze mooie omslagdoek zag ik overal terug, op pinterest, op mijn haakgroepje van Facebook, op andere weblogs en op een gegeven moment dacht ik JA, die ga ik ook maken. Een patroon stond er niet bij, maar het leek mij makkelijk genoeg en na de tip dat je uit moest gaan van een halve granny ben ik gewoon begonnen.


Met katoen van Catania en haaknaald 2,5 startte ik met ecru in allerlei verschillende steken om de vier toeren. Daarmee gaf ik er een klein beetje een eigen draai aan. Heel ongeduldig begon ik te snel al met het leuke gedeelte, de toeren met kleurtjes want dat haakt zo lekker weg. Heel erg leuk om te maken, maar al snel kwam ik er achter dat niet alles precies zo gaat als je wil....

Katoen  + te klein = niet het effect dat ik voor ogen had...


Nee, het is geen soepele, warme grote omslagdoek die je lekker omslaat als het wat afkoelt. Zelfs het model leek niet eens op een omslagdoek, meer een leuk maar erg stijf sjaaltje voor om je nek. Het ziet er wel leuk uit hoor, en ik ga hem vast wel dragen, maar ik denk dat ik toch snel eens naar de wolwinkel moet voor soepelere wol en een patroon voor een grotere omslagdoek met mooie vorm ga zoeken op Ravelry. Want vastbesloten ben ik wel, ik wil een echte omslagdoek!

5 opmerkingen:

  1. haha leuk verhaal hoor! ik ken dat ongeduldige.. te snel met het leuke gedeelte willen beginnen!
    In ieder geval heb je weer een sjaal erbij voor de winter toch! En succes met het zoeken van een leuke omslagdoek! groetjes Jany

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind je werkstuk heel erg mooi van kleur en leuk om hem zo te dragen
    soepel licht echt aan het garen en een grotere breedte komt van zelf door het effen stuk groter te maken dan kun je vast ook zonder patroon uit de voeten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat balen zeg, maar toch is hij prachtig! Die van mij is nog in de maak. En ik ben ook wel heel benieuwd hoe deze omslagdoek qua formaat bij de andere dames is geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This Scarf looks very pretty!! Love the blend of colors and stitches :) beautiful !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tolle Idee und sieht klasse aus.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...