dinsdag 2 juli 2013

de 'buit' uit Middelie

In mijn vorige post vertelde ik over de leuke brocantemarkt in het piepkleine plaatsje Middelie (ik blijf het een schattige naam vinden), en over de spulletjes die ik daar aangeschaft heb.
Ik heb ze vandaag op de foto gezet in de tuin, want ja, knóópjes, hoor ik jullie al denken, wat voor knoopjes dan?
Nou deze dus, van een merk waar nog veel meer leuks van te vinden is, Clayre & Eef...


Ook vonden we wat woonbladen van Jeanne d'Arc living, daar had ik nog nooit van gehoord. Het blijkt in Denemarken uitgegeven te worden, dus dat wordt dit jaar op vakantie eens goed kijken voor nog wat meer exemplaren want het is een heel mooi blad met prachtige foto's.
De lintjes zijn ook van Clayre & Eef, hartjes van ecrukleurig kant, en geborduurde bloemetjes op een fijn lintje. Staat mijn zelfgeplukte boeketje uit eigen tuin er niet prachtig bij? Het zijn pioenrozen, een paar takjes van de vrouwenmantel en een roze struik waar ik even de naam van kwijt ben.


En dan de broderie rok met stroken en lintjes, vooral de gebloemde strook onderaan sprak mij meteen aan! Roze met bloemetjes... hoe lief. Ik ga hem wel een beetje aanpassen, een elastieken tailleband eraan stikken zodat hij lekkerder blijft zitten. Nu zit er een aantrekkoord, maar dat bevalt mij niet.

De roze roos lijkt als twee druppels op mijn roze pioenrozen, en hij staat echt volop in bloei. De roos bloeit de hele zomer door en de pioen stopt er na één week helaas al weer mee. Maar allebei zijn ze prachtig!
En als laatste het kanten kleedje waar ik ook nog mee aan de slag moet, om er een tas van te maken. Ik ben er nog niet helemaal uit welk model het gaat worden en met welke stof ik hem ga voeren. Maar in ieder geval niet te ingewikkeld, want ik heb nog genoeg op mijn to-do-lijstje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...