maandag 24 juni 2013

Paris traveljournal - le premier chapitre

Van dat heerlijke tripje naar Parijs heb ik natuurlijk meteen een traveljournal gemaakt, we kwamen terug met meer dan 250 foto's (samen), gemaakt in drie dagen.
Die kunnen helaas niet allemaal in het kleine boekje ( van 10 bij 20 centimeter) dat ik al voorbereid had, maar met wat extra tussenbladen en flink snijden in de foto's kom ik toch een heel eind. Verder hebben we alle bonnetjes, servetjes, kaartjes en andere memorabilia bewaard en die probeer ik ook zoveel mogelijk te verwerken, om de herinnering levendig te houden aan die heerlijke stad.

De scan van het voorblad is gruwelijk donker en vaag vanwege een knoopje, maar de volgende scans zien er gelukkig beter uit... Zit je er klaar voor, want hier volgt een behoorlijke lading foto's, en dit gedeelte is alleen nog maar van dag 1, dus er volgt nog veel meer in een volgende blogpost!



Even grappig gedaan, althans dat hoop ik, met een kroontje en een spiegel in mijn hand... Twee koninginnen op reis naar Parijs... Papier is van Teresa Collins, met hoe toepasselijk, afbeeldingen van de eiffeltoren!


De blaadjes waarop ik mijn journaling heb gedaan komen uit mijn pip-agenda van vorig jaar, die had ik gelukkig goed bewaard. Het hartje met de eiffeltoren is van een blokje met memoblaadjes dat wij daar gekocht hebben. Lekker veel maskingtape gebruikt voor een losse stijl en omdat het reuze handig is!


Het muntje aan de rechterkant heb ik ooit tijdens een vakantie in Frankrijk gekocht op een rommelmarkt, het is een echt oud frans muntje met een gat erin. Links de bekende chat noir, een afbeelding die je overal tegenkomt in Parijs! Lamarck is de naam van het metrostation waar ons appartementje vlakbij lag.


Een ansichtkaart met de afbeelding die ik vroeger als kind op mijn kamer had hangen, jeugdsentiment! De stempel van de eiffeltoren, rechts, is een afdruk gemaakt met een kofferlabel (ja echt waar!) die ik kreeg van Hetty. Ik zag meteen dat hij door het relief enorm leuk zou kunnen stempelen, en inderdaad, het effect is prachtig (maar als kofferlabel kan ik hem nu echt niet meer gebruiken, dat begrijp je...!).


Op nog geen tien minuten lopen van ons appartement lag place du Tertre en de Sacre Coeur, daar moesten we natuurlijk even naar toe en genieten van het uitzicht over heel Parijs.... De rechterbladzijde is 15 centimeter, minder breed dan de andere bladzijdes wat een speels effect geeft in het boekje.

 Helaas kreeg ik onmiddelijk last van een pijnlijke blaar op mijn hiel en ben meteen pleisters gaan kopen. Hetty heeft elke keer wanneer ik een pleister opnieuw opplakte een foto van mij gemaakt, ik denk wel zo'n tien foto's door de hele vakantie heen.....


Bij de eiffeltoren zit een klein postkantoortje en daar kun je je kaart laten stempelen met de tekst 'tour de eiffel', hoe leuk is dat! Ik heb dus een kaart naar mijzelf gestuurd en die in het journal geplakt....
Het plaatje links is van internet, net zoals die linksonder, allerlei soorten plaatjes met het bekende maar leuke 'keep-calm-and...'.


Sephora kende ik wel van de V&D hier, maar daar op de Champs Elyssees was hij natuurlijk veel groter en indrukwekkender. En de trap ingelegd met duizenden brilljantjes van Swarowski moest natuurlijk op de foto...Hetty joeg alle andere klanten weg zodat we alleen op de trap waren voor een mooie foto, haha!


Hetty zwijmelde helemaal van deze prachtig overdadige brug, en het zonnetje maakte alles nog mooier en indrukwekkender.. Weer een journalingblaadje uit de oude pip-agenda!


En aan het einde van de lange en vermoeiende dag hebben we vlakbij Abesses een hele goede Italiaan ( jaja in Parijs kan alles) gevonden waar we verse pasta gegeten hebben....pas om 10 uur s'avonds, meteen echt in het franse ritme. Stempeltje en frans woordje komen uit een Ariadne uit het voorjaar 2013 met onderwerp Parijs.

Zo, net of je er een beetje bij geweest bent toch? Volgende week volgt 'le deuxieme chapitre', want er is nog meer op komst.

1 opmerking:

  1. Superleuk om te lezen als voorbereiding op ons tripje!! Bedankt voor je tip! Ziet er echt supermooi uit, heel gaaf gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...