woensdag 26 juni 2013

een beetje vakantie in eigen tuin...

Eigenlijk heb ik altijd wel 'reiskriebeltjes', zelfs nu ik net terug ben van Parijs kijk ik alweer verlangend uit naar de volgende trip. Die komt er gelukkig al aan over twee maanden dus het aftellen kan beginnen.

Maar tijdens het surfen op internet zag ik de mooiste foto's en reisverslagen voorbij komen, en zuchtte van verlangen bij het zien van al dat weidse en indrukwekkende groen. Dat is wel wat mij het meeste trekt, de natuur en een mooie omgeving. In Parijs hebben we dan ook heel wat parken en pleintjes bezocht, en (ja je mag mij een cultuurbarbaar noemen) geen enkel museum!

Terwijl ik langzaam het groene (!) jaloeziemonstertje naar boven voelde kruipen tijdens een verhaal over een kleine groene camping, realiseerde ik mij opeens dat ik zelf mijn eigen groene oase heb!
Nu de tuin weer helemaal volgroeid is en ik alle bakken voorzien heb van bloemetjes zit ik zo heerlijk in een zee van natuur in mijn kleine postzegeltuintje, en dat zonder verre reizen of handen vol geld uit te hoeven geven aan hotel of vliegtuig.

Sommige hoekjes zijn roze, want dat is natuurlijk niet weg te denken uit mijn tuin. Prachtige roze petunia's, roze dascia en in de border naast de barbecue links staan roze geraniums een nieuwe soort met puntige stervorminge bloemen en roze teunisbloem. Erachter de nieuwe dieproze salvia, die het goed doet maar nog een beetje klein is. De roos doet het steeds uitbundiger en vaak knip ik een paar bloemen af voor op tafel want ze ruiken zo heerlijk! De kleine plantjes en de roze theepot van de kringloopwinkel moeten inderdaad even weg gezet als de barbecue aan gaat, maar dat is zo gedaan. Mijn man heeft deze barbecue zelf gemaakt toen we hier kwamen wonen een aantal jaren geleden.


Bij mijn lekkere luie zonnestoelen staan allemaal paarse planten, die keuze heb ik laten afhangen van de tuinstoelkussens die ik vorig jaar in de uitverkoop op de kop heb getikt. Ze zijn lila met een heel fijn wit krijtstreepje en aan de zijkanten zit een klein srtookje gebloemde stof. Die grote theepot komt van de Intratuin en heb ik eerst een poosje binnen gehad, maar eigenlijk komt hij buiten veel leuker tot zijn recht.


Nou, en als dan het zonnetje zo heerlijk schijnt als gisteren (ja sorry, alleen langs de kust vanwege het koele zeewater, in de rest van nederland was het bewolkt hoorde ik van de weerman!), dan is een lunch in de tuin net een kleine minivakantie. Ik geloof dat Lotje het helemaal met mij eens is....
Lucky me, ik heb nog vakantie tot ergens begin juli, en vandaag belooft het weer zo'n heerlijke dag te worden....


 P.S. You can find me in the garden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...