dinsdag 21 mei 2013

van de regen in de drup...

Zo jammer, dat het pinksterweekend niet helemaal het lente-achtige weer heeft gebracht waar we naar uitkeken... Na het bezoek aan de boerenmarkt zijn we door- en doornat geregend op de terugweg naar huis.
Thuis was het ook pas lekker met de verwarming weer aan en een dik vest over de kleren!


 En vandaag, nou, een slechtere dag qua weersomstandigheden hadden we niet kunnen kiezen, maar ondanks de aanhoudende regen en de lage temperatuur hebben Moniek en ik een reuze gezellige dag gehad! We zijn naar Dordrecht gereden om daar lekker te kunnen 'blijkletsen' (een grappige verspreking die ik er maar in hou....), want blijkbaar hebben we altijd genoeg om elkaar te vertellen. Toen ik weer thuis was bedacht ik mijzelf dat ik nog vergeten was te vertellen dat er in Duitsland een stadje is waar ze zelfs in de zomer gewoon overal superleuke kerstversieringen verkopen, een heel historisch leuk stadje met vele winkeltjes om te bezoeken. Rothenburg als ik het mij goed herinner, dus Moniek bij deze, een tip voor als je een keer op vakantie bent in Duitsland!


Maar dat heeft natuurlijk niets te maken met vandaag, we ontdekten dat Villa Augustus een enorm leuk complex is met een tuin die de producten oplevert die in het restaurant en de winkel verkocht worden en een prachtig terras waar wij alleen maar naar konden kijken vanachter het raam.


Weer thuis had ik genoeg inspiratie om verder te gaan met het maken van leuke doosjes naar idee van een theedoosje dat ik ooit op een terrasje kreeg. Na het uitelkaar pulken van het doosje was het niet moeilijk om ze na te maken. De sluiting heb ik aangepast door een elastiekje door een gaatje in de achterkant van het doosje te halen. Aan de voorkant een knoop, splitpen of bloemetje en je kunt het doosje sluiten. Leuk met een theezakje of chocolaatje erin, als kleinigheidje voor een vriendin. Kijk, dat is nu weer het voordeel van slecht weer, alle tijd om leuke dingen te maken!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...