donderdag 21 juni 2012

rokjesdagen

Al een poosje heb ik heerlijke stofjes in huis liggen, gekocht op de stofjesmarkt die in het voorjaar in Delft was. Op die dag moest ik toevallig werken en kwam ik in de pauze terecht tussen tientallen kraampjes met de kleurigste stofjes. Zoveel bloemetjes en vrolijke kleurtjes, daar wordt een mens hebberig van!


Het was dus in een half uurtje gepiept, een tas vol stofjes om weer eens achter de naaimachine te kruipen en wat rokjes te maken. Ik heb een paar rokjes die ik al heel lang heb en die heerlijk zitten op patroonpapier gelegd en met potlood nagetekend.

Het viel heel erg mee om ze in elkaar te zetten, als jong meisje heb ik naailes gehad en heel veel ervaring met allerlei naaiwerk en techniekjes. Daar ben ik nu wel heel blij mee, want voor een rokje met rits draai ik mijn hand niet om. Het wordt zelfs heel netjes en dat voelt goed, ik werk het af met biaisband en in de tailleband zit vlieseline om te verstevigen. Niet in alles ben ik zo netjes en perfectionistisch, dus ik verbaas mijzelf erover! Grappig detail is dat mijn brilletje dat ik alleen maar nodig heb om de draad door de naald te krijgen bijna hetzelfde patroontje heeft....


Heerlijk om met die kleurige stofjes te werken, ik heb al helemaal zin in de volgende...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...