woensdag 2 mei 2012

oude typemachine

Via marktplaats heb ik een oude typemachine op de kop getikt. Helemaal leuk, lekker ouderwets en toch hip! In de vorige Flow stond een artikel over oude typemachines en ik werd er opeens door gepakt. Hoe leuk om teksten voor mijn layouts te maken met een oud onregelmatig lettertype...
Zelf heb ik in de zeventiger jaren ook mijn type-diploma gehaald op zo'n ding, ik was tien en eigenlijk te jong voor die cursus maar mocht toch examen doen en heb het nét aan gehaald. Je moest een minimaal aantal aanslagen per minuut halen, en volgens mij had ik ook niet hoger dan dat.


Het is grappig om te merken hoe makkelijk het is geworden met een computertoetsenbord. Je hoeft niet meer zo hard op de toetsen te drukken, kunt heel makkelijk wissen en ergens iets tussen plakken en het gaat gewoon sneller zonder dat de toetsen in elkaar grijpen. Maar wat ik wel mis, is dat leuke rinkelende belletje aan het einde van een regel....Alleen al daarvoor is hij helemaal het einde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...