zaterdag 14 april 2012

nog eentje met felle kleurtjes...

 Gelukkig heb ik een grote voorraad lapjes bewaard uit de tijd dat ik kinderkleertjes maakte. Zelfs piepkleine stukjes, en ook die komen nu nog van pas voor deze etuitjes. Ditmaal een fel rood exemplaar, met een grote knoop erop.
Leuk is-tie he, zo vrolijk word ik hiervan! Ook van het maken trouwens, dat is een klein feestje. Al die kleurtjes uitzoeken, de kantjes en bandjes erbij en binnen een halfuurtje zit het in elkaar. Ik keek dus om mij heen, wat kan ik nog meer doen...en bedacht mij opeens dat ik een klein ideeënboekje altijd in mijn tas heb zitten waar ik een omslag voor kon maken.


Het idee is een beetje hetzelfde, twee stroken (precies van de maten van het boekje plus wat extra in de breedte voor het open en dicht doen) met goede kanten op elkaar stikken, nu ook wel twee extra flapjes aan de zijkant waar de kaften ingeschoven kunnen worden. Geen sluitlintje, dat vond ik niet nodig.





Nog even het hele spul bijelkaar, wat een huisvlijt in twee middagjes tijd zeg...!


1 opmerking:

  1. Wat een leuke gezellige dingen maak jij! Ik krijg meteen zin om ook zoiets kleurigs te maken...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...