donderdag 12 april 2012

kleine etuitjes voor allerlei spulletjes

Vorig jaar kreeg ik van Marjet, mijn creatieve collega, die ook een weblog heeft een schattig klein zelfgemaakt etuitje. Ik gebruikte het voor het meenemen van damesverband, het zat altijd los in mijn tas dit was een veel leukere verpakking. Omdat ik zelf ook een paar hele leuke stofjes verzameld heb de laatste maanden, en het etuitje uit elkaar begon te vallen, heb ik de naaimachine op tafel gezet en ben gaan knippen.


Het is een eenvoudig envelop model. Twee stroken van 14 bij 30 centimeter, met de goede kanten aan elkaar gestikt en door de laatste opening naar de goede kant gedraaid geven de basis. Stik er aan een van de korte zijden een lintje tussen, dan is dat alvast het eerste touwtje waarmee je hem kunt sluiten. Dan de opening dichtstikken en meteen een stiksel rondom maken voor de afwerking. Eventueel nog wat lintjes, zakjes of andere leuke dingen eropstikken ter versiering.


Nu de onderkant eenderde naar boven vouwen, en aan drie kanten vaststikken, zo heb je een envelop gemaakt. Aan de onderzijde het laatste lintje vaststikken en de flap versieren met een bloem of knoop.



Ik kon natuurlijk weer niet ophouden en heb er meteen nog eentje gemaakt. En nog een....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...