dinsdag 28 februari 2012

photoshoppen

De laatste weken ben ik weer helemaal in de ban van het photoshoppen. Je hebt het vast wel gezien aan mijn banner, die ik regelmatig vervang door iets nieuws wat met dat seizoen te maken heeft.

Ik heb vanaf het begin dat ik scrap mijzelf dingen aangeleerd in Adobe Elements, in het begin alleen om gescande layouts te stitchen, maar later ook om foto's in zwart wit om te zetten en soms een filter erover te gooien.


Deze foto is van Joost op Schiermonnikoog in mei 2005, met filter Artistiek eroverheen.

Nadat ik begon met mijn eerste weblog wilde ik meer kunnen doen om een banner te maken, maar het is niet echt een heel eenvoudig programma. Zelfs met het boek 'Photoshoppen voor dummies' erbij, (die titel sprak mij het meest aan in de boekwinkel haha) kwam ik ergens niet verder.

Tot ik, al surfend via een weblog kwam bij iemand die prachtige stillevens op de foto had staan. Zij had keurig de bron erbij vermeld van de filters en textures die ze gebruikt had en ik hopte meteen over naar die site. Ik kwam terecht bij Kim Klassen, en zag heel veel moois. Ook kondigde zij een e-course aan in januari en ik heb mij meteen ingeschreven. Wat heb ik veel geleerd door die wekelijkse sessies. Het kostte even tijd, maar dat was het zeker waard. Doordat je zelf dingen uitzoekt mis je natuurlijk bepaalde mogelijkheden die zo veel uit kunnen maken!
Zo had ik ooit een banner waar, doordat ik maar de helft van de foto wilde gebruiken, een streep door liep.
Ook bij de onderste foto zie je dat een beetje...Wees gerust, dat zul je hier niet meer zo snel tegenkomen...;-)




Het allerleukste vond ik nog dat ik laatst op Pinterest een bewerkte foto zag met een enorme lap tekst hoe ze dat gedaan hadden en ik snapte het helemaal, sterker nog, ik heb het zelf ook toegepast! Een beetje verslavend, dat wel...

Maar met zo'n gaaf resultaat, dat smaakt toch naar meer... En dan heb ik meteen weer wat te scrappen!

Lately I've been busy photoshopping using Adobe. Kim Klassen is providing a really great e-course, showing all the steps you need to accomplish beautifull results. I will be using them for my weblog banner, which I like to replace every season. In the photo's above you see my attempts before I followed the ecourse and the recent banner, looks more professional, doesn't it?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...