zondag 8 januari 2012

lekker warme sjaal


Weet je nog dat ik vertelde over mijn bezoek aan het nieuwe wolwinkeltje in Delft, Knotten? Ik had daar verschillende bollen wol gekocht in prachtige kleuren.



Van de gemeleerde wol heb ik een lange sjaal gebreid voor bij mijn groene winterjas. Heel eenvoudig, rechttoe rechtaan, met om de 10 centimeter een naald ertussen met de 'luiewijvensteek', dat is tweemaal om je naald slaan en in de volgende regel één omslag af laten glijden en de tweede breien. Dan krijg je lange lussen in je werk waardoor de sjaal wat 'luchtiger' blijft.



Het was op naalden 8 maar twee avondjes werk, en dus zo gepiept. Kijk, daar hou ik nu van, projecten die snel klaar zijn zodat ik weer met iets nieuws kan beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...