zondag 22 januari 2012

how is your english, dear?

This morning, well, to be exactly, 2.00 o'clock at night, I was lying awake in my bed and suddenly thought: 'What if Lucy (from Attic24, a truly lovely english lady with a warm and homely weblog mostly about crocheting) came over to my weblog and she couldn't read my dutch stories?'....ROFL, at least, that's what you, all normal girls, are doing right now I guess. 
By the way, at that time of the night, I bet you are all sleeping like little lambs. It's just me, and a few other thousands of middle-aged (yak I hate that description) women who are facing menopause who are living their life in the tiny houres and then fall asleep when the rest of the family are leaving for school and work. 
But I decided right there and then to tell my little stories about creating in english too. I know there's a translator from Google, I've used it myself when trying to read blogs from Denmark or Norway, but sometimes the translations are so bad and embarrassing, I think I can do better than Google, ha!
So welcome to all of you, foreign guests, and hope you leave me a comment, because I'm afraid my dutch girl-friends are more readers than writers.... wink-wink...

Vanmorgen vroeg, nou eigenlijk midden in de nacht om 2 uur, lag ik wakker in bed en schrok mij opeens wild: 'Wat als Lucy (van Attic24, waar ik een beetje vaste lezer van aan het worden ben, ze maakt zulke vrolijke kleurige haakwerkjes en is zo'n beetje een beroemdheid op dat gebied aan het worden) op mijn weblog terechtkomt en niets begrijpt van de nederlandse verhaaltjes?" Okee, als jullie uitgelachen zijn, het is net of zo iemand een bekende vriendin in je leven is geworden omdat je zoveel van haar leven weet, en het leek mij helemaal niet zo'n vreemde gedachte, toen in het donker. Ik lig trouwens vaak wakker 's nachts nu ik tegen de menopauze aanzit, vast net zoals veel andere dames van middelbare leeftijd, nee in het nederlands is dat ook geen leuk woord! En de translator van Google vertaalt zo krom en soms zelf beschamend, dus ik ga vanaf nu ook maar eens mijn best doen om de verhaaltjes in het engels te vertellen. Vaak hou ik het kort, dus dat moet toch wel gaan lukken!

Well, let's get started with showing a few bracelets I made this week, really easy-peasy... The memory-wire is already shaped in circles, so just making an little loop at the end, beading little rocailles and hanging an embellishment on the loop was all I had to do. I did go a little overboard and made several. First with rocailles and later with all kind of beads...Enjoy.!


Zo, nu dan van start met een paar armbandjes die ik deze week gemaakt heb, super-makkelijk hoor. Het wire is al in spiralen gebogen, dus alleen een haakjes aan het eind buigen, kralen rijgen en bedeltjes aan het eind vastmaken was alles wat ik hoefde te doen. Ik was meteen niet meer te stoppen en heb er verschillende gemaakt. Eerst met kleine glaskraaltjes en later met verschillende formaten kralen die ik al had.


Dit zijn zilverkleurige rondjes met twee gaatjes, en in het midden past precies een glaskraaltje.



 Hier allerlei kleurtjes en left-over kralen, lekker makkelijk...
Dit zijn doorzichtige plastic kralen in bloemvorm, ze komen leuk tot hun recht op het wire omdat ze zo kunnen bewegen en schitteren.

1 opmerking:

  1. Sooooooo sweet!!! I REALLY appreciate the translation I can tell you, thankyou for doing it...your English is superb ♥
    Lovely beady bracelets, I am getting excited by beads at the moment, I love them so much!
    Have a happy day
    Lucexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...